Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy w Stoku Lackim to miejsce wyjątkowe.
W pałacowych warunkach, bajkowym otoczeniu, a przede wszystkim w ciepłej i przyjaznej atmosferze uczą się dzieci i młodzież o specjalnych potrzebach
edukacyjnych.
Terapia pedagogiczna
Terapia pedagogiczna jest całokształtem oddziaływań dydaktyczno - wychowawczych, mających na celu rozwijanie mocnych stron ucznia, a zarazem, wspierających jego słabe strony. Ma na celu stymulowanie
i usprawnianie rozwoju funkcji psychomotorycznych, rozwijanie sprawności manualnej
i graficznej pisma, koncentracji uwagi, spostrzegawczości, percepcji wzrokowej, funkcji słuchowo - językowych. Zajęcia ukierunkowane są także na ćwiczenie pamięci, zdolności kojarzenia, myślenia logicznego i twórczego oraz usprawnianie techniki czytania i poprawnego pisania z uwzględnieniem reguł ortograficznych. Uczniowie mają możliwość poszerzania kompetencji w zakresie edukacji matematycznej. Terapia ponadto zapobiega powstawaniu zaburzeń emocjonalnych i wyrabia właściwą motywację do nauki.
i usprawnianie rozwoju funkcji psychomotorycznych, rozwijanie sprawności manualnej
i graficznej pisma, koncentracji uwagi, spostrzegawczości, percepcji wzrokowej, funkcji słuchowo - językowych. Zajęcia ukierunkowane są także na ćwiczenie pamięci, zdolności kojarzenia, myślenia logicznego i twórczego oraz usprawnianie techniki czytania i poprawnego pisania z uwzględnieniem reguł ortograficznych. Uczniowie mają możliwość poszerzania kompetencji w zakresie edukacji matematycznej. Terapia ponadto zapobiega powstawaniu zaburzeń emocjonalnych i wyrabia właściwą motywację do nauki.
Zajęcia terapii pedagogicznej wplecione są w szkolny plan lekcji. Znając specyfikę i psychologiczny aspekt rozwoju dziecka, każdemu uczniowi proponujemy określony program terapii, który uwzględnia jego indywidualne potrzeby edukacyjne. Uczestnicząc w zajęciach uczniowie nabywają umiejętności szkolne niezbędne w procesie uczenia się. Wykorzystanie właściwych ćwiczeń i metod pracy dostosowanych do możliwości dzieci daje uczniom szansę osiągnięcia sukcesu zarówno w zakresie umiejętności i wiedzy dydaktycznej a także w sferze emocjonalno – motywacyjnej.
