Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy w Stoku Lackim to miejsce wyjątkowe.
W pałacowych warunkach, bajkowym otoczeniu, a przede wszystkim w ciepłej i przyjaznej atmosferze uczą się dzieci i młodzież o specjalnych potrzebach
edukacyjnych.
Integracja Sensoryczna
Świat, który nas otacza ma charakter wielozmysłowy. Jego złożoność powoduje konieczność angażowania wszystkich zmysłów w jego właściwe rozpoznawanie. U dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualna często spotykamy się z zaburzeniami zmysłów. Oznacza to, że układ nerwowy dziecka odbiera bodźce jako silniejsze lub słabsze niż są one w rzeczywistości lub nie potrafi ich właściwie różnicować.
A. Jean Ayres opracowała metodę, która odwołuje się do związku naszego zachowania z przebiegiem procesów nerwowych w ośrodkowym układzie nerwowym. Tą metodą jest Integracja Sensoryczna.
Ayres twierdzi, że rozwój wyższych funkcji, takich jak percepcja słuchowa, wzrokowa, zdolność czytania
i pisania jest zależny od prawidłowych procesów integracji w zakresie podstawowych systemów zmysłowych. Niezakłócony proces uczenia się jest zatem uzależniony od adekwatnej integracji sensorycznej.
Świat, który nas otacza ma charakter wielozmysłowy. Jego złożoność powoduje konieczność angażowania wszystkich zmysłów w jego właściwe rozpoznawanie. U dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualna często spotykamy się z zaburzeniami zmysłów. Oznacza to, że układ nerwowy dziecka odbiera bodźce jako silniejsze lub słabsze niż są one w rzeczywistości lub nie potrafi ich właściwie różnicować.
A. Jean Ayres opracowała metodę, która odwołuje się do związku naszego zachowania z przebiegiem procesów nerwowych w ośrodkowym układzie nerwowym. Tą metodą jest Integracja Sensoryczna.
Ayres twierdzi, że rozwój wyższych funkcji, takich jak percepcja słuchowa, wzrokowa, zdolność czytania
i pisania jest zależny od prawidłowych procesów integracji w zakresie podstawowych systemów zmysłowych. Niezakłócony proces uczenia się jest zatem uzależniony od adekwatnej integracji sensorycznej.