Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy w Stoku Lackim to miejsce wyjątkowe.

W pałacowych warunkach, bajkowym otoczeniu, a przede wszystkim w ciepłej i przyjaznej atmosferze uczą się dzieci i młodzież o specjalnych potrzebach
edukacyjnych.

Zlot Drużyn Harcerskich „Nieprzetartego Szlaku” w Sandomierzu

W dniach 21 – 23 października po raz pierwszy „Wataha” uczestniczyła w Zlocie Drużyn ,,NS” w Sandomierzu.

Sprawnie autobusem i pociągiem dotarliśmy do miejsca Zlotu, gdzie czekali na nas organizatorzy.
Tuż po przyjeździe wyruszyliśmy na zwiad „Śladami wydarzeń historycznych miasta Sandomierz”. Weszliśmy na Bramę Opatowską – jedną z czterech bram wchodzących w kompleks murów obronnych Sandomierza, wzniesioną przez króla Kazimierza Wielkiego około 1362 roku. Wieczorem odbyło się Ognisko Harcerskie „Wszystko co nasze Polsce oddamy…”, podczas którego odbyła się prezentacja drużyn oraz podsumowanie zwiadu.
W sobotę po śniadaniu wyruszyliśmy na grę terenową „W poszukiwaniu bohaterów”. Gra rozpoczęła się zwiedzaniem Podziemnej Trasy Turystycznej o długości około 500 metrów - systemu dawnych XIV i XV - wiecznych piwnic, w których kupcy sandomierscy składowali towary handlowe. Trasa prowadzi pod ośmioma kamienicami i jest owiana różnymi legendami. Kolejne punkty gry terenowej to: Cmentarz Katedralny, Park Piszczele, Bulwar, pomnik Jana Pawła II, Kościół Dominikański Św. Jakuba oraz Wyższe Seminarium Duchowne. W tych miejscach mieliśmy okazję dowiedzieć się więcej o zabytkach tego miasta. Oczywiście będąc w Sandomierzu odwiedziliśmy także miejsca związane z kręconym tutaj telewizyjnym serialem „Ojciec Mateusz”. Po południu odbyła się Harcerska Msza Święta, podczas której dziękowaliśmy za udany zlot oraz modliliśmy się o bezpieczny powrót do domu. Wieczór spędziliśmy tańcząc i świetnie się bawiąc na dyskotece.
Niedziela, to czas porządków i wyjazdu do domów. Na szczęście podróż minęła nam szybko i wszyscy cali, zdrowi
i zadowoleni wróciliśmy do Siedlec.
Z niecierpliwością czekamy na kolejne tak owocne w wiedzę i wrażenia wyjazdy.

AKTUALNOŚCI

• ŚWIATOWY DZIEŃ KSIĄŻKI I PRAW AUTORSKICH

23 kwietnia, to święto wszystkich czytelników, bibliofilów, miłośników książek. Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich obchodzony jest w celu promocji czytelnictwa, edytorstwa oraz praw autorskich.

czytaj więcej
  • Dzień Ziemi pod hasłem „Ratujmy naszą planetę”

„Ziemię mamy tylko jedną.
    Więc szanujmy Ją,
    Bo cóż z nami stanie się,
    gdy zniszczymy własny dom (…)”