Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy w Stoku Lackim to miejsce wyjątkowe.

W pałacowych warunkach, bajkowym otoczeniu, a przede wszystkim w ciepłej i przyjaznej atmosferze uczą się dzieci i młodzież o specjalnych potrzebach
edukacyjnych.

Wycieczka do Lublina, maj 2018

Dnia 10 maja 2018 roku, młodzież ze Szkoły PdP wybrała się na wycieczkę do Lublina.

Poranek zaczęliśmy od zjedzenia pożywnego śniadania i samodzielnego przygotowania kanapek na dalszą drogę. Po przypomnieniu zasad bezpieczeństwa i planu podróży wyruszyliśmy w drogę.
Na początku odwiedziliśmy Lubelskie Lotnisko, gdzie uczniowie poznawali zasady bezpieczeństwa, które na lotnisku obowiązują tak samo jak na granicy państwa. Uwagę wychowanków zwróciły również różne stanowiska odprawy pasażerów i bagaży, oraz ekrany informacyjne o kierunkach odlotów i przylotów. Chłopcy rozpoznawali nazwy miast europejskich, znanych im z nazw klubów piłkarskich, którym kibicują. Port lotniczy to nie tylko widoczne na płycie samoloty ale również węzeł komunikacyjny, gdzie pasażerowie dostają się samochodami, autobusami oraz linią kolejową, która kończy się przed samymi drzwiami lotniska.
Następnym bardzo ważnym miejscem naszych odwiedzin było Państwowe Muzeum na Majdanku. Były niemiecki nazistowski obóz koncentracyjny jest szczególnym miejscem pamięci i historii, które należy odwiedzać zachowując zasady powagi i szacunku dla miejsca i wszystkich którzy zginęli tam w czasie II Wojny Światowej. Nasi uczniowie wykazali się zainteresowaniem i dużą wrażliwością na poznaną tam historię, fotografie oraz pamiątkowe eksponaty muzeum. Poświęciliśmy również czas na zadumę i modlitwę za ofiary nazistowskich zbrodni.
Dalsza część naszej wycieczki poświęcona była architekturze i kulturze miasta Lublina. Podczas spaceru po starym mieście podziwialiśmy zabytkowe kościoły, budynki, uliczki, oraz królujący nad miastem Lubelski Zamek. Odpoczywając w jednym z kawiarnianych ogródków na miejskim rynku zjedliśmy posiłek, wygrzewając się na słońcu słuchaliśmy dźwięków miasta oraz ulicznych artystów, by już za chwilę... poznać to piękne miasto z zupełnie innej perspektywy.
Lubelska Trasa Podziemna to około 300-metrowa trasa turystyczno – edukacyjna, biegnąca pod zabudową  Starego Miasta w Lublinie. Właśnie tam skierowaliśmy nasze kroki, aby z ust naszej pani przewodnik, poznać lubelskie historie i legendy. Wędrując po połączonych dawnych piwnicach staromiejskich oglądaliśmy makiety edukacyjne i historyczne, przysłuchiwaliśmy się ciekawym opowieściom. Punktem kulminacyjnym podziemnej wędrówki była, wzbogacona światłem i dźwiękiem, ruchoma makieta wielkiego pożaru Lublina z 1719 roku.
Po wyjściu z podziemi ponownie przywitało nas ciepłe słońce i kolorowa architektura miasta, niestety przyszedł już czas na powrót. Wracaliśmy zadowoleni, mając w pamięci wszystkie ważne miejsca, wspomnienia były dodatkowo „okraszone” smakiem pysznych lubelskich lodów...
Wszystkim serdecznie polecamy odwiedzenie pięknego miasta Lublina.
Organizatorzy:
Jarosław Ługowski
Mirosława Grzegorek
Elżbieta Nowak

AKTUALNOŚCI

• Dzień Muffinka w przedszkolu

Któż ich nie kocha? Muffiny, babeczki. Nie ważne pod jaką nazwą, ważne jakie są pyszne.

czytaj więcej
  • X Jubileuszowy Integracyjny Przegląd Twórczości Artystycznej „Wiosenne Inspiracje”

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Stoku Lackim serdecznie zaprasza do wzięcia udziału
    w Integracyjnym Przeglądzie Twórczości Artystycznej.