Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy w Stoku Lackim to miejsce wyjątkowe.

W pałacowych warunkach, bajkowym otoczeniu, a przede wszystkim w ciepłej i przyjaznej atmosferze uczą się dzieci i młodzież o specjalnych potrzebach
edukacyjnych.

Warsztaty arteterapeutyczne w Zakopanem

W dniach 21 - 24 maja odbyły się warsztaty arteterapeutyczne w Zakopanem. Uczniowie wraz ze swoimi nauczycieleami wyruszyli w podróż na Podhale aby w malowniczych krajobrazach Tatr rozpocząć warsztaty arteterapeutyczne.

Trzydniowy pobyt rozpoczęliśmy od zakwaterowania - powitał nas gazda zapraszając na obiad przygotowany przez gaździnę. Po obiedzie spotkaliśmy się z prawdziwą góralską kapelą - zespołem folklorystycznym. Podczas trzygodzinnych warsztatów mogliśmy nauczyć się podstaw gry na góralskich instrumentach muzycznych, takich jak piszczałki, fletnie, dudy, końcówki, dwojnice, złóbcoki i basy.Poznaliśmy również góralskie tańce.

Kolejny dzień przywitał nas dobrą pogodą. Wyruszyliśmy na przygotowane przez przewodników Tatrzańskich trasy wycieczek. Tego wychowankowie i wychowawcy Ośrodka zwiedzili najważniejsze atrakcje Stolicy Tatr - skocznię narciarską na Wielkiej Krokwi, kapliczkę na Jaszczurówce, Krupówki oraz sanktuarium na Krzeptówkach. Zwieńczeniem wycieczki były warsztaty w najstarszym domu w Zakopanem - chacie legendarnego muzyka Sabały. Podczas zajęć poznaliśmy życie dawnych mieszkańców Podhala i dowiedzieliśmy się jak używać sprzętów gospodarskich. Przymierzyć mogliśmy również tradycyjne góralskie stroje.
Na śmiałków górskiej wspinaczki czekał zaś szlak wiodący do Doliny Pięciu Stawów Polskich. Wyzwaniem były nie tylko strome podejścia ale również zalegający miejscami kopny śnieg. Wszelki trud tracił jednak na znaczeniu gdy oczom ukazywały swój widok ośnieżone górskie szczyty, żleby, turnie i piargi. Odpoczynek oraz przywrócenie sił przy bigosie zapewniło przepiękne schronisko górskie.

Trzeci dzień wycieczki także był pełen atrakcji. Po zjedzeniu śniadania zwolennicy mocnych wrażeń udali się w towarzystwie naszego zaprzyjaźnionego przewodnika - Pana Huberta do doliny Kościeliskiej gdzie mogli podjąć wyzwanie pokonania Jaskini Mylnej. Wycieczka pozostawiła niezpomniane wrażenia oraz satysfakcję z pokonania wąskich i ciasnych tuneli w całkowitych ciemnościach. Reszta grupy przeżyła niemniej ciekawe przygody podczas spływu Dunajcem.
Po południu wszyscy uczniowie naszego Ośrodka wzięli udział w warsztatach malowania na szkle pod okiem profesjonalnych artystów malarzy pod patronatem Zakopiańskiego Centrum Kultury.

Gdy nastał czwartkowy poranek, ciężko było nam rozstać się z pięknem Podhala. Do wyruszenia w drogę zachęcała jednak kolejna czekająca nas atrakcja - Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II w Wadowicach a dokładnie muzeum. Po dotarciu na miejsce udaliśmy się całą grupą na wadowicki rynek, gdzie przywitani przez muzealnego przewodnika rozpoczęliśmy zwiedzanie. Rozmach z jakim przygotowane były poszczególne sale i ekspozycje przerósł nasze oczekiwania. Zapoznać mogliśmy się z każdym etapem życia Karola Wojtyły, duża ilość środków multimedialnych w każdej ekspozycji pozwoliła przenieść się w tak ważną dla każdego Polaka przeszłość.

Wieczorem dotarliśmy do naszego pałacu, bogatsi o przeżyte doświadczenia a piękne wspomnienia pozostaną w naszej pamięci na zawsze.

Wycieczka ta nie odbyła by się bez wielkiego wsparcia naszych serdecznych przyjaciół - firmy Henkel, Kleryków WSD Diecezji Siedleckiej oraz Caritas Diecezji Siedleckiej, którym gorąco dziękujemy!
Za przygotowanie programu turystyczno - kulturalnego dziękujemy firmie High Away.

AKTUALNOŚCI

• Dzień Muffinka w przedszkolu

Któż ich nie kocha? Muffiny, babeczki. Nie ważne pod jaką nazwą, ważne jakie są pyszne.

czytaj więcej
  • X Jubileuszowy Integracyjny Przegląd Twórczości Artystycznej „Wiosenne Inspiracje”

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Stoku Lackim serdecznie zaprasza do wzięcia udziału
    w Integracyjnym Przeglądzie Twórczości Artystycznej.