Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy w Stoku Lackim to miejsce wyjątkowe.

W pałacowych warunkach, bajkowym otoczeniu, a przede wszystkim w ciepłej i przyjaznej atmosferze uczą się dzieci i młodzież o specjalnych potrzebach
edukacyjnych.

W dniach 19 - 22 maja odbyła się Internacka wycieczka do Zakopanego!

Wychowankowie wraz ze swoimi wychowawcami wyruszyli w podróż na Podhale aby spod stóp Tatr rozpocząć eksplorację najpiękniejszych turystycznych szlaków.Naszą bazą wypadową był Dom Wczasowy Harenda w Zakopanem.

Trzydniowy pobyt rozpoczęliśmy od zakwaterowania - powitał nas gazda zapraszając na obiad przygotowany przez gaździnę. Po wybornym posiłku, nie tracąc czasu udaliśmy się na zwiedzanie Zakopanego, rozpoczynając od najbardziej znanego miejsca w mieście - Krupówek. Czas spędzony w tej okolicy przeplatany był podziwianiem unikalnego zakopiańskiego stylu z przeglądem straganów z piamiątkami. Kolejnym naszym celem na ten dzień było zdobycie Gubałówki - bardziej zmęczeni podróżą uczestnicy wycieczki wybrali wjazd kolejką Polskich Kolei Linowych a na śmiałków czekało strome podejście pieszo. W ten sposób nasza ekipa wzniosła się na wysokość 1126 m. Czekał nasz jeszcze powrót - do wyboru kolejką w dół, bądź pieszo przez Szlak Papieski grzbietem góry aż do zejścia do naszego pensjonatu.

Sobota przywitała nas dobrą pogodą. Był to znakomity dzień na wyruszenie na trasy przygotowane przez przewodników Tatrzańskich - pana Pawła i pana Huberta. Tego wychowankowie i wychowawcy Ośrodka zwiedzili okolice Jeziora Czorsztyńskiego, podziwiali Zamek Dunajec w Niedzicy, zaporę wodną na jeziorze, Kościół św. Michała Archanioła – gotycki, drewniany kościół parafialny w Dębnie Podhalańskim , wpisany wraz z innymi drewnianymi kościołami południowej Małopolski na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Swoimi urokami zachwycił również wąwóz Homole. Na śmiałków górskiej wspinaczki czekał zaś szlak na Czarny Staw Gąsiennicowy. Wyzwaniem były nie tylko strome podejścia ale również zalegający miejscami kopny śnieg. Wszelki trud tracił jednak na znaczeniu gdy oczom ukazywały swój widok ośnieżone górskie szczyty, żleby, turnie i piargi. Odpoczynek przy ciepłej herbacie zapewniło przepiękne schronisko górskie - Murowaniec.
Po powrocie z wycieczek i spożyciu obiadokolacji przyszedł jeszcze czas na obejrzenie Wielkiej Krokwi i wieczorny spacer po Krupówkach.

Niedziela zawsze jest dniem odpoczynku, wstaliśmy więc tego dnia nieco później. Podziwiając piękno drewnianego kościoła z XVIII wieku p.w. św. Jana Apostoła i Ewangelisty na Harendzie - uczestniczyliśmy we Mszy Św. Aby dać odpocząć nogom, tego dnia zwiedzaliśmy malownicze uliczki Zakopanego i sąsiedniego Poronina jadąc zaprzęgniętymi w konie wozami. Wycieczkę tę zakończyło ognisko połączone z kolacją.

Gdy nastał poniedziałkowy poranek, ciężko było nam rozstać się z pięknem Podhala. Do wyruszenia w drogę zachęcała jednak kolejna czekająca nas atrakcja - kopalnia soli w Wieliczce. Po dotarciu na miejsce udaliśmy się całą grupą niemającymi końca schodami w dół na penetrację podziemnych korytarzy. Dech zapierały kolejne solne rzeźby i ozdobione komnaty, Kaplica Św. Kingi przerosła nasze najśmiejsze oczekiwania.

Wieczorem dotarliśmy do naszego pałacu, bogatsi o przeżyte doświadczenia a piękne wspomnienia pozostaną
w naszej pamięci na zawsze.

Wycieczka ta nie odbyła by się bez wielkiego wsparcia naszych serdecznych przyjaciół - Kleryków WSD Diecezji Siedleckiej oraz Przedsiębiorstwu Wodociągów i Kanalizacji w Siedlcach, którym gorąco dziękujemy!

AKTUALNOŚCI

• Dzień Muffinka w przedszkolu

Któż ich nie kocha? Muffiny, babeczki. Nie ważne pod jaką nazwą, ważne jakie są pyszne.

czytaj więcej
  • X Jubileuszowy Integracyjny Przegląd Twórczości Artystycznej „Wiosenne Inspiracje”

Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Stoku Lackim serdecznie zaprasza do wzięcia udziału
    w Integracyjnym Przeglądzie Twórczości Artystycznej.