Specjalny Ośrodek Szkolno Wychowawczy w Stoku Lackim to miejsce wyjątkowe.

W pałacowych warunkach, bajkowym otoczeniu, a przede wszystkim w ciepłej i przyjaznej atmosferze uczą się dzieci i młodzież o specjalnych potrzebach
edukacyjnych.

Białowieski Maj - edukacja plenerowa.

W dniach 17 - 19 maja odbyła się edukacja plenerowa pod hasłem "Białowieski Maj", w której udział wzięła młodzież z internatu naszego Ośrodka.

Wczesnym rankiem 17 maja pod opieką trzech wychowawców internatu, grupa ośmiu młodych śmiałków wyruszyła w podróż do Białowieży. Czas w pociągu minął nam szybko gdyż pogoda pozwoliła podziwiać piękno podlaskich pejzaży. Po zakwaterowaniu i wspólnie przygotowanym, smacznym obiedzie, wyruszyliśmy na spacer w celu poznania najbliższej okolicy. Ciekawość i nasze nogi zawiodły nas aż do zabytkowej stacji kolejowej "Białowieża Towarowa". W trakcie tego spaceru mogliśmy zobaczyć jak wyglądała infrastruktura kolejowa z carskich czasów. Powrót do pensjonatu wiódł przez malownicze uliczki Białowieży. Wieczorem mimo całodziennego zmęczenia, spędziliśmy miło czas przy ognisku i pieczonych kiełbaskach. Atmosfera była tak miła, że wspólne opowiadania
i gawędy przeciągnęły się do późnych godzin wieczornych. Następnego dnia, po samodzielnie przygotowanym śniadaniu, nasza grupa wyruszyła w kierunku ścieżki edukacyjnej "Żebra Żubra". Po dordze zapoznaliśmy się
z wyglądem XIX - wieczenej wsi w pobliskim skansenie. Miejsce to było bardzo urokliwe.
Po przejściu ok. 3 kilometrów dotarliśmy do wyżej wspomnianej ścieżki edukacyjnej. Po krótkim wypoczynku wyruszyliśmy w stronę Rezerwatu Pokazowego Żubrów. Idąc szlakiem podziwialiśmy piękno białowieskiej puszczy, budzącej się do życia przyrody. Przejście szlaku o długości ok. 4 kilometrów pobudziło nasze apetyty, zatrzymaliśmy się więc na drugie śniadanie u drzwi rezerwatu pokazowego. Pasące się w rezerwacie zwierzęta wzbudziły nasz ogromny podziw, mile byliśmy też zaskoczeni oswojeniem zwierząt z człowiekiem. Zobaczyliśmy jelenia, żubronia, stado żubrów, ryjące dziki, rysia, a także wilki. W dordze powrotnej myśleliśmy już tylko
o obiedzie, bo w planach mieliśmy wizytę w pizzerii. Posiłek był tak duży i syty, iż wieczorem wystarczyła nam już tylko lekka kolacja. Poranek następnego dnia rozpoczęliśmy od przygotowania śniadania - jajecznicy z 40 jaj. Potem spakowaliśmy nasze rzeczy, posprzątaliśmy pensjonat i wyruszyliśmy w drogę powrotną. Ostatnim punktem naszej wycieczki było poznanie kultury i religii społeczności Podlasia. W tym celu odwiedziliśmy cerkiew prawosławną. Wszyscy żałowaliśmy, że czas upłynął tak szybko i wyraziliśmy nadzieję na kolejną wizytę
w Białowieży.

AKTUALNOŚCI

• ŚWIATOWY DZIEŃ KSIĄŻKI I PRAW AUTORSKICH

23 kwietnia, to święto wszystkich czytelników, bibliofilów, miłośników książek. Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich obchodzony jest w celu promocji czytelnictwa, edytorstwa oraz praw autorskich.

czytaj więcej
  • Dzień Ziemi pod hasłem „Ratujmy naszą planetę”

„Ziemię mamy tylko jedną.
    Więc szanujmy Ją,
    Bo cóż z nami stanie się,
    gdy zniszczymy własny dom (…)”